DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 25.03.2014 15:28:44 

MINICROSS LEVNĚ - NEJLEVNĚJŠÍ MINIKROSS V ČR

Jak na minicross‚ minibike

Co s minicross, minibike před první jizdou.

Přivezli jste  si  domů minicross, minibike. Co teď? Co dál? Nejdříve vizuální kontrola. V klidu je možné, že díky euforii jsem při nákupu něco přehlédl. Sám v sobě bojuji chci jezdit, jezdit, ale né se rozbít hned na prvním ježdění jen proto, že jsem si tu mou minicrossku nezkontroloval.

Nejdříve se kouknu a dotáhnu všechny šrouby, hlavně motor, kola a brzdy. Další na co nesmím zapomenout je podívat se jestli něco nedře, zkontrolovat řetěz a brzdy. Srovnám do osy pastorek spojky s rozetou na zadním kole a napnu řetěz. Vím jak dokáže spadlý řetěz zablokvat zadní kolo, stát se mi to v zatáčce? Radši ani nedomýšlím. Srovnám řidítka a nastavím si páčky brzd a plyn tak aby mi vyhovovali při řízení.

Řidítka, kola, motor a všechny šrouby jsou OK. Už jen správně namíchat benzín, dofouknout gumy a jde se jezdit.

Benzín by se měl míchat s olejem (natural95 + olej pro dvoutakty - nejlíp plnou syntetiku). První nádrž v poměru 1:20, druhou 1:25, třetí 1:30, čtvrtou 1:35 a pak už stačí po menším zajetí míchat v poměru 1:40.

To je všechno co jsem si opakoval, že nesmím zapomenout udělat ještě než poprvé vyjedu na minicross.
Co vám mohu doporučit? Vůbec nepoužívat kohout přívodu benzínu. Nechat stále otevřený. Jeho používáním velice brzo zjistíte, že je po těsnění a nezbývá vám nic než jej vměnit nebo tak jako já. Vyndat poškozené těsnění a zavíčkovat. Určitě řada z vás se mnou bude souhlasit, že je k dobru věci vyměnit původní páčky brzd za celokovové cyklistické. Výběr je od 190,-kč (za pár) k luxusním páčkám, patří i správné bovdeny se silonem uvnitř (lanko se v nich tak nepřidírá). Páčky, bovdeny a nerezová lanka to jsou brzdy (investice 500,-kč).

Nakonec malá rekapitulace:

  1. dotáhnout všechny šrouby
  2. zkontrolovat sváry na rámu, zda nejsou někde prasklinky
  3. nastavení brzd, nejen páčky, tak aby vám vyhovovaly při jízdě, ale i to jestli nejsou moc přitažené a nepřibržďují kotouč. Jestli destičky doléhají celou svoji plochou ke kotouči.
  4. seřízení a nastavení řidítek a rukojeti plynu
  5. zkontrolovat benzinové hadičky zdali jsou zajištěny
  6. správně dofouknout kola (1,8 - 2,5)
  7. nakonec celková vizuální kontrola